Diensten – Support

Netic Solutions biedt u na implementatie support op afstand. Dat kan, doordat wij uw virtuele omgeving uitrusten met monitoring-instrumenten. Hiermee kunnen wij bij een storing op afstand zien waar het mankement zit en dit direct verhelpen.

Het voordeel van een virtuele machine is, dat het niet uitmaakt op welke fysieke hardware deze draait. Bij een storing kunnen we een virtuele machine eenvoudig verplaatsen naar andere fysieke hardware. Dit kan indien gewenst zelfs volautomatisch verlopen. Hierdoor is een snelle crashrecovery mogelijk zonder downtime of verlies van data. U kunt doorwerken, terwijl wij de storing verhelpen.

Door alle ICT-componenten redundant uit te voeren zijn wij zelfs bij een hardwarestoring in staat op afstand een oplossing te bieden. Hierdoor beperken we het productiviteitsverlies voor u tot een minimum. Uw onderneming  is daardoor veel minder kwetsbaar voor verstoringen in het werkproces. Ook kunnen wij binnen 15 tot 60 minuten een nieuwe virtuele server inrichten. Zo bent u altijd snel in staat flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen binnen of buiten uw bedrijf.  Netic Solutions kan daarnaast uw virtuele platform onderhouden met updates en uw hardware upgraden of vervangen.

Netic Solutions richt zich primair op het op afstand beheren van virtuele omgevingen, maar indien gewenst voeren wij ook systeembeheer op locatie uit.